همانطور که گفته شد در تعریف دیجیتال مارکتینگ فیلیپ کاتلر برای معجون بازاریابی، برای محصولات به صورت خدمات سه عنصر دیگر نیز وجود دارد که مهمترین آن People یا کارمندان و پرسنل یک کسب و کار است.
از آنجایی که ارتباط پرسنل با مشتریان در نقاط تماس (touch points) اتفاق میافتد، نحوه رفتار و برخورد آنها بسیار حائز اهمیت است. هنگامی که یک کسب و کار محصولی را به صورت خدمات ارائه میدهد، دیگر کالایی به صورت فیزیکی وجود ندارد تا مشتری در لحظه اول با مشاهده ی آن کیفیت کالا را ارزیابی کند. در اینجا آنچه اهمیت مییابد و در نگاه اول نشان دهنده کیفیت خدمات خواهد بود، نحوه برخورد کارمندان با مشتریان است.
چراکه در اکثر اوقات خدمات توسط افراد و کارکنان یک کسب و کار به مشتریان ارائه میشود. بنابراین نقش کارکنان و برنامه ریزیهایی که برای آنها صورت گرفته، نحوه گزینش آنها و میزان تناسب با شغل و جایگاه از نکات حائز اهمیت است.
جهت کسب آگاهی بیشتر در خصوص سایر عناصر معجون بازاریابی، به مقالات موجود در لینک های زیر مراجعه نمایید. هم چنین برای آشنایی با اصول دیجیتال مارکتینگ مجموعه مقالات با عنوان "دیجیتال مارکتینگ چیست؟" مطالعه بفرمایید.
:: موضوعات مرتبط:
دیجیتال مارکتینگ ,
,
:: برچسبها:
آمیخته بازاریابی , دیجیتال مارکتینگ چیست؟ , مراحل دیجیتال مارکتینگ , معجون بازاریابی , میکس دیجیتال مارکتینگ ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0